Tanévzáró értekezlet és kirándulás

Ha nyár, akkor nyaralás, kirándulás. Ez még az oktatási intézmények életében is így lehet. A Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola tanári kara és minden dolgozója egy közös kirándulással zárta le a 2020-2021-es tanévet.

Nemcsak a diákoknak jár ki a pihenés, hanem az iskolában dolgozók számára is. Július 5-e volt az év végi tanári kirándulás napja. Nagy titok övezte azt, hogy merre visz a két busz útja, de hamar kiderült, hogy az úti cél Szarvas.

A történelmi jelentőségű város látta vendégül a PSG tanítóit, tanárait, dolgozóit. Ellátogattunk az evangélikus ótemplomba, ahol sok érdekességet megtudtunk a helyi gyülekezetről, a város lakóiról, Tessedik Sámuelről és a templom épületéről, építéséről. Utunk ezután gyalogosan vezetett a közelben található Benka Gyula Evangélikus Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda épületébe. Belecsöppentünk egy másik intézmény életébe, és élveztük az intézmény vezetőjének vendégszeretetét.

A tanév végi értekezlet helyszíneként az Aranyszarvas Panzió, Étterem és Grillterasz konferenciaterme szolgált. Amíg a pedagógus kollégák az értekezleten vettek részt, addig az egyéb területen dolgozók a városban sétáltak, érintették a Szarvasi Vízi Színházat, és sétát tettek a parkban, majd gyalog érkeztek vissza az Aranyszarvas Étterembe, ahol a 25, 30 és 40 jubiláló kollégákat közösen ünnepeltük. A finom ebédet követően még nem ért véget a kirándulás. Ezután látogattunk el a Körösvölgyi Látogatóközpont és Állatparkba, ahol a Kárpát-medence élővilágát nézhettük meg szinte testközelből. A kellemes séta során sok érdekes információval gyarapodtunk, majd a békésszentandrási duzzasztóműhöz látogattunk el. A nap végén a kellemesen hűs békésszentandrási sörfőzdéből származó sört kóstolhatta meg az intézmény összes dolgozója. Kellemes nyarat kívánunk minden diákunknak és minden iskolai dolgozónak!