A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.
Iskolánk, valamint egy olasz és egy német gimnázium nagyszerű lehetőséget kapott látóköre szélesítésére az Erasmus+ programon keresztül, az Európai Unió anyagi támogatásával. Az Erasmus egy cserediákprogram, amely két fontos részletben tér el a többi programtól. Az ebben részt vevő diákok teljesen ingyen utazhatnak és vehetnek részt mindenben, ezért cserébe azonban színvonalas munkát várnak el tőlünk.
A gimnáziumokban 18 fő nyer részvételt, nálunk ez tovább bomlik két kilenc fős csapatra: németesek és olaszosok. A németesek novemberben utaznak el és áprilisban várják Magyarországra a cserediákjaikat, az olaszosok fordítva.
A bizonyos színvonalas munka, melyet fel kell mutatnunk, különböző videókat takar. November végére mindhárom ország csapatainak elő kell állni egy 5-7 perc terjedelmű videóval, amely a „Kik vagyunk mi?”, „Mik a gyökereink?”, „Mit jelent magyarnak/olasznak/németnek lenni?” kérdésekre felel. Ez a kör teljesen nyitott, mindenki azt tesz bele, amit a legjobbnak tart.
A PSG erasmusos diákjai ezzel a feladattal birkóznak már szeptember vége óta. A keddi „meetingjeinken” megszavazunk vagy elvetünk egy ötletet, közösen gondolkozunk, szállnak a jobbnál jobb elképzelések, lassan összeáll egy koncepció, a nagy egész, és novemberre minden bizonnyal el is készül a videó, rólunk, a magyarokról.
Minden akörül forog, hogy kik is vagyunk mi, és mi is tesz azzá minket, akik ma vagyunk. Elsőre felbukkanó gondolataink: A honfoglalás, és a dobostorta, a Balaton és a különleges nyelvünk is. Valóban, ezek mind hozzánk tartoznak, de a feladatunk nem egy imázsfilm elkészítése. Valami alternatívabbat keresünk, egészen eredetit, olyat, amiről ez jut eszébe az embernek: „Ó, hát persze! Erre én nem gondoltam volna!” Így már cseppet sem egyszerű ez a téma, szálló kreativitásunk és az elengedhetetlen jó hozzáállásunk ebben segítenek minket. És nyilván a tanáraink is, akik az összes megbeszélést koordinálják és ellenőrzik a félkész terveket, vagy éppen döntésre sürgetnek.
Az országok találkozásainak idején is kell videónak készülnie a közös gyökerekről, illetve decembertől áprilisig a migráció témáját dolgozzuk majd fel. Szintén kemény diók ezek is, de a megoldásuk visz minket előrébb több téren is.
Most, a kiutazás és a fogadás előszobájában állva, elmondhatjuk, hogy jól állunk és tartjuk a tempót. Mindenkinek bele kell adnia a sajátját, mert ha csak félszívvel végezzük a dolgunk, az nem lesz az igazi. Törekszünk a legjobbra, az eredetire.
A program befejeztével egyénenként is sokat fogunk fejlődni. A nyelvtudásunk remélhetőleg nagyot lendül előre. Várhatóan megerősödünk a nemzeti öntudatunkban is, hiszen erre összpontosul a program első része. Segít minket még a projekt a másképp gondolkodásban, a minőségre és színvonalra való törekvésben, a kompromisszumkészségben, illetve valódi csapatjátékosokká formálódunk, mivel 18 embernek együtt dolgoznia nem könnyű. Összességében elmondhatjuk, hogy az Erasmusszal csak nyerhetünk. Sárosi Boglárka 10.b
Digitális köznevelési naptár
2025december
hét
ked
sze
csü
pén
szo
vas
1
A tanulói jelentkezés benyújtásának határnapja a központi írásbeli vizsgára közvetlenül valamelyik vizsgát szervező középiskolába, az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt intézménybe
A tanulói jelentkezés benyújtásának határnapja a központi írásbeli vizsgára közvetlenül valamelyik vizsgát szervező középiskolába, az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt intézménybe
2025.12.01.
Művészettörténet OKTV első forduló
Művészettörténet OKTV első forduló
2025.12.01.
• •
2
Matematika OKTV első forduló (III. kategória)
Matematika OKTV első forduló (III. kategória)
2025.12.02.
•
3
Latin nyelv OKTV első forduló
Latin nyelv OKTV első forduló
2025.12.03.
•
4
Orosz nyelv OKTV első forduló
Orosz nyelv OKTV első forduló
2025.12.04.
•
5
A DIFER vizsgálat határnapja az általános iskolák első és második évfolyamán
A DIFER vizsgálat határnapja az általános iskolák első és második évfolyamán
2025.12.05.
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik az Oktatási Hivatalnak feladatlapigényüket
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik az Oktatási Hivatalnak feladatlapigényüket
2025.12.05.
• •
6
7
8
9
Az Arany János Tehetséggondozó Programba történő pályázatok benyújtásának határnapja
Az Arany János Tehetséggondozó Programba történő pályázatok benyújtásának határnapja
2025.12.09.
Történelem OKTV második forduló (első rész)
Történelem OKTV második forduló (első rész)
2025.12.09.
• •
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap
2025.12.19.
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap szakképző intézményekben
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap szakképző intézményekben
2025.12.19.
• •
20
21
22
23
24
25
Karácsony
Karácsony
2025.12.25.
•
26
Karácsony
Karácsony
2025.12.26.
•
27
28
29
30
31
A 2026 szeptemberében induló képzéseket tartalmazó elektronikus Felsőoktatási felvételi tájékoztató megjelenésének határnapja
A 2026 szeptemberében induló képzéseket tartalmazó elektronikus Felsőoktatási felvételi tájékoztató megjelenésének határnapja
2025.12.31.
•
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.